Byl jsem požádán dopisovatelem listu MF abych se vyjádřil k otázce:

Komu kontroverzní reklama prospěla? 

Když ředitel Památníku Lidice  JUDr. Milouš Červencl
loni v září reklamu Vypal Lidice spustil, vyvolala mezi přímými účastníky lidické tragedie
a jejich potomky velké pobouření.  Takže ji záhy stáhl a veřejně se omluvil.

V den převzetí ceny za tuto reklamu (3.4.2007), hned ráno, v televizi v pořadu
Dobré ráno, přiznal, že udělal dobře, když reklamu spustil.
Poté, co cenu přebral naopak uvedl, že už by do obdobné reklamy nešel.

Co si o tom všem mám myslet, když půl roku předem je třeba se za reklamu omluvit,  jednoho
rána je najednou ta samá reklama opět  tak výborná, že se za ní odpoledne dostane ocenění,
ale když je cena v šuplíku, tak už se k ní není  radno hlásit.
Takové účelové žonglování s veřejným míněním se mi vůbec nelíbí.
A pořád mi není jasné, komu reklama prospěla, pro koho vlastně pracovala.
 

V Lidicích dne 5.4.2007   Antonín Nešpor
publikováno v MF 10.4.2007